Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: CLOSE-UP (Langgar Production)

Assalamualaikum.

Close-up merupakan asas teknik Fotografi yang kerap digunakan untuk mengambil gambar manusia. Gambar yang diambi dari hujung kepala sehingga bahu itu bertujuaan untuk lebih memfokuskan kepada sasaran atau menjadikan hanya sebuah objek yang ada dalam gambar tersebut. 

Rata-rata gambar seperti digunakan oleh manusia-manusia untuk menjadikan gambar profil di media sosial. Sebahagian besar gambar close-up ini diambil melalui paras mata, oleh itu kita dapat merubah gambar tersebut mennjadi gambar yang lebih menaraik dari biasa.

oleh itu, hari ini saya akan berkongsi sedikit sebanyak tugasan yang diberikan kepada kami. Langgar Production telah mengambil gambar Close-up manusia yang mempunyai emosi setiap dan fokus kepada sesuatu objek. 

Manusia


Emosi : Bahagia / Model : Irshad
  
Bahagia dapat makan bebola daging ikea. tiada di terengganu katanya.


Emosi : Geram / Model : Yuzalini

Geram sebab  kawan pergi ikea tidak mengajak dan tidak bungkuskan bebola daging ikea untuknya lalu merajuk.


Emosi : Marah /  Model : Aliff

Marahkan seseorang sebab merajuk tidak ajak makan bebola daging Ikea. katanya sudah berbaik. 

Objek


Fokus : Flora / Objek Bunga

Bunga kertas bukan bunga diperbuat dari kertas tetapi nama yang teah diberi oleh ayah dan ibunya.


Fokus : Makanan /  Objek : Bebola Daging

inilah bebola daging punca emosi geram dan marah tadi. lain kali nak makan makanan ini kene ajak satu universiti baru tidak ada yang merajuk. 


Fokus : Objek / Objek : Kamera

kamera ini merupakan kamera yang menangkap hasil gambar yang cantik. harga jangan tanya. tak mampu nak beli sekarang tetapi member bagi pinjam. jaga baik-baik amanat orang.


No comments:

Post a Comment